Sådan mor, inte sådan dotter

Alltså. Mina femåring ärver massor av fina kläder och skor. En dag när vi trodde det var vår slet vi upp en hel flyttkartong med skor som hon inte hade vuxit i förra säsongen. Som den empatiska moder jag nu är sa jag till henne att vi inte måste göra allt på en gång eftersom det är traumatiskt att prova skor. Men hon provade - inte bara tålmodigt utan glatt - igenom varenda dojja. Och när hon var klar spatserade hon i de finaste gympaskorna i äkta silvertyg.
 
Min femåring hängde med för att köpa en present till sin väns diskoparty. Då hittade hon många smycken som glittrade mycket och jag fick släpa ut henne ur affären. Och de smycken jag själv efter mycket möda petat ihop till den kommande helgens bling bling fest ser hon redan som sina.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag promenerade hon ifrån mig på shoppingturen. Plötsligt stod hon och dreglade över klänningarna på Lindex. Så vi gick hem med en avslutningsklänning, lite annat, lite mindre pengar och en lång önskelista. Bling bling, skor och leopardmönstrad volangklänning. Vem har hon ärvt det av?
 
Juno

Kommentarer
Postat av: Mina

Heja Elsa!!! :-)))

2014-05-12 @ 11:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback