På min sida om tiden

Sportlovsvecka och jag tänkte att det kanske kan löna sig tidsmässigt att ta bilen till jobbet eftersom alla är i fjällen. Typ.
 
Måndag morgon och står i valet och kvalet. Ska jag ställa bilen på stora vägen och betala hundratjugo kronor för en dag? Alternativet är att stå på gatstumpen framför jobbet där det är parkeringsförbud och kanske betala noll kronor eller uschligt många kronor om lapplisorna går förbi.
 
Tisdag morgon och jag står i valet och kvalet. Det gick ju bra igår men då kan man ju ge sig fan på att det straffar sig att bli övermodig...
 
Onsdag morgon och jag har redan bestämt mig. Lapplisorna har också sportlov och jag ska ju bara jobba till tolv idag. Men så faller det sig så att parkeringsplatsen på jobbet är ledig. Even better.
 
Klockan är tolv och jag står i valet och kvalet. Gå hem och logga på imorgon för att fixa det sista eller stanna en stund och bli helt ledig resten av veckan. 12.28 går chefen ut genom dörren för lunch. Jag har max fem minuter kvar. 12.30 ringer chefen. Det går lapplisor på stora vägen. 12.36 lämnar jag huset och på gatan framför huset står en nylappad bil men den är inte min!
 
Jag borde kanske köpa en lott idag.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback