Årets julklapp 2014

Årets julklapp 2014 är ett aktivitetsarmband enligt HUI research. Det låter lite som en elektronisk fotboja fast för dem som är dömda för lättja och extra valkar runt magen. Kanske hade varit passande men jag har disciplin att springa och dessutom har jag gett mig själv en annan julklapp i år.
 
Två dagar i förskott. Måndagen den tjugoandra december när många redan har tagit julsemester och är lyckliga för att de slipper gå till jobbet, då är jag lycklig över att få gå till jobbet! Trött men glad klev jag upp tidigt i morse för att åka till min första arbetsdag. Trött men glad ser jag fram emot att kliva upp tidigt imorgon igen.
 
Det är ett kort magiskt ögonblick när det berömda "windows of opportunity" är öppet. Precis när tillfälligheterna spelar oss rätt i händerna. En superkvinna som får ett jobberbjudande hon inte kan tacka nej till. En erbjuden lösning och rekommendation av grannen. Ett CV som ligger i linje, en intervju som inte sumpas och en möjlighet att starta direkt.
 
En trött men glad mottagare av årets julklapp 2014.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback