Stegtävling

Det är en usel start att vara förkyld med lite lite feber i början av en stegtävling. Insåg snabbt att mina helgplaner att "boosta" mitt konto med lite extra träning inte är aktuellt. För mina lagkompisars skull (och min egen tjurighets skull) så måste jag åtminstonde bidra med de gängse 10 000 stegen om dagen. Och genom att gå och plocka i huset kan man ändå få ihop vardagssteg men för att komma över dagsminimum måste jag tvinga ut maken på en kvällspromenad när barnen har somnat.
 
Och egentligen är jag löjligt trött idag men genom att sitta på golvet och sortera barnkläder får man inte ihop så många steg. Och även om en av mina lagkamrater hade skrapat ihop typ 45 000 steg idag (!) så ska jag  inte sänka laget helt. Därför kommer maken så fort han är klar med basen till sin köttgryta knyta på sig sina gympaskor. För jag måste knalla cirka 4000 steg till. Och därmed han också. Det är ju mörkt ute nu...
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback