Det där med genetik...

Min storasyster har vunnit utmärkelsen bäst i matematik i riksdagen på delad förstaplats. Sådant blir jag alltid djupt imponerad av.

Själv tyckte jag matte var roligt så länge man ägnade sig åt att memorera pluttifikationstanellen men det var ju länge sedan. Bertil som var min lärare i tre åt på gymnasiet lyckades inte pränta in en enda lite ynka derivataformel i mig. Glöm det.

Nioåringen gillar matte. Det är hans favoritämne och en dag för inte så länge sedan frågade han sin far:

- Pappa, var du bra på matte när du gick i skolan?
- Ja ganska, svarade pappan
- Ah, då har jag fått det från dig då!

Aouch. Sorgligt men sant. Ibland önskade man att barnen inte var fullt så insiktsfulla.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback