Inget mys blir jättemys

Tänk inte att ni ska ha en mysig kväll förmanade kloka M idag. Då blir det bara en press att det ska bli perfekt och så blir det fel. Tänk att det helst inte ska bli katastrof och så blir allting utöver det okej. Så jag tänker inte mysa inte mysa men bara planera lite hur det ska bli. Lämna bygglov i Huddinge går snabbt, hem och hämta barn tidigt och hinna varva ner innan sängdags.

Man ska inte planera heller, mest för att det inte är någon idé. Två förväntade felkörningar, ett oväntat brandlarm och en planerad men inte införd i kalendern kram- och pratstund med L senare hämtar jag son utan större tidsslack. Hos M har det bakats sockerkaka, den måste vi hjälpa till att göra slut på! Hej då nedvarvning.

Fast ändå. Helt okej. Lite löpande band princip snarare än mysigt, men mysigt hade vi ju hos M istället! Kläder av, eksemsalvor på, pyjamas, tandborstning, säng. Hepp hepp! Lite förbannad Elsa men bara lite - och surprise!! Klockan tjugo i nio sover båda barnen och jag är hel!

Det är en helt annan kväll. Ett helt annat liv. Där jag i lugn och ro tar min nya bok, min middag, makens munkjacka och plats i utesoffan och sitter bort en timme. Och det är ju jättejättejättemysigt!





Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback