KAFFE!!!

Vissa dagar blir det så där knäppt att man glömmer dricka kaffe på morgonen för att man hetsade ut och sprang innan avresa till Halmstad (oh vad bra, då fick jag det sagt också). Och sen hittade vi inga kaffemuggar på lunchhaket så körde vidare istället.

I min enfald tror jag att vi snart kommer stanna och köpa kaffe. Det händer inte så jag sover en stund och när jag vaknar strax innan Gränna är jag rejält kaffesugen varpå jag föreslår att vi svänger av i Gränna. "Vad finns det i Gränna då?" undrar maken och på svaret kaffe och polkagrisar kontrar han med att stanna i A6 köpcentrum istället. Inte helt pittoreskt kanske men visst.

Svisch. Där passerade vi A6 och sedan passerade vi massor av mer ställen. Barn och fru i bilen blir griniga och rastlösa och tillslut säger jag med stränga rösten att jag ser en skylt med en gaffel och en kniv på och där finns det nog kaffe också.

Värnamo. Tycker du att vi ska svänga av till Värnamo?! Johan Adam. Tack. Och tillslut, efter att ha kört genom en öde liten håla precis när vi är på väg att vända dyker vårt café upp. Det tog ju bara drygt en timme och tio mil att få till kommunikationen...




Men sen! Det fanns kaffe, budapestbakelse, glass, wienerbröd, smoothies, en fint belägen uteplats intill Lagan och massor av sol. Så nu är allt förlåtet igen!



Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback