Utmaning: prova något nytt i trettio dagar

TED talks, sade min man en dag. Okej, så jag laddade lydigt hem appen men sen blev den liksom liggandes där, som i nyskick typ.
 
Julkalendern på svtPlay på vägen till jobbet under december månad. Strömmar ljud och bild och för första gången i mitt mobila liv slog datatrafiken i taket. Va? sade min man, har du använt 2 gig för att kolla på julkalendern?? Helt oförstående kan man tycka men okej. Point is taken.
 
Under januari månad är det oströmmad, nedladdat TED talks som regerar. Och det visar sig att det regerar faktiskt. En handfull inspirationsfilmer har jag tuggat igenom. Om fotografering, om dataspel, om förändrade vanor. Matt Cutts pratar om att trettio dagar är en perfekt period för att skapa en vana, ta bort en ovana eller helt enkelt utmana sig själv. Han startar med små projekt, går vidare till storslagna projekt. (filmen är typ tre minuter, ni hinner titta)
 
Så jag drar igång. Vad har jag alltid drömt om att göra som jag nu ska göra i trettio dagar? Jag bestämmer mig för att inte äta anrika pepparkakor på trettio dagar, kontorsdagar.  Start i tisdags. Bra men kanske inte så grymt inspirerande och absolut inte det jag alltid drömt om, ett pepparkaksfritt liv. Lite större drömmar än så om jag får be.
 
Fast tydligen inte ikväll. Kanske en TED film om dagen i trettio dagar tills inspirationen infinner sig? Jag utmanar: vad ska DU prova för nytt i trettio dagar? Skriv och kommentera!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback