Min egen chaufför

På sistonde har jag åkt mycket taxi. Och oftast åker jag med trevliga personer men alla är ju väldigt olika. Det är ju intressant, hur många olika ämnen man kan täcka in på en vecka. Ali berättade att hans släktingar hade flyttat till Kalifornien men han hade lockats av den varma svenska sommaren och demokratin i vårt land och blivit tämligen besviken på båda delarna. Han berättade att en av hans arbetsgivare ville att han skulle byta namn, men va? nej! hans namn är Ali och han vill vara Ali. Med all rätta.
 
Christersson frågade om allt i advokatvärlden och projektledaren i stolen bredvid fick svårt att svara. Nej, jag vet inte om det finns ett åklagarsamfund och nej, jag vet inte om fler vill bli åklagare och sätta dit the bad guys än få dem friade som försvarsadvokat. Nej jag vet inte för jag är projektledare och inte advokat. Nej, jag orkar inte prata mer om det heller. Tjurig tystnad.
 
Men nu har jag hittat Loredana. Hon är fyra år yngre än jag, bor i Skogås och startar sina dagar med en körning av mig kvart över sju på morgonen. Det är så himla trevligt! Alla diskussioner vi tar upp på måndagen kan vi utveckla på tisdagen och vi pratar om familjer, uppväxter, barn (hennes kille är nästan jämnårig med Elsa), politik och vardag. Inget ont som inte har något gott med sig, en ny bekantskap att uppskatta!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback