Världens kortaste löfte

Som så ofta i början av årets så sprids en slags nyttighetsepidemi. Det pratas om PT och viktväktarna, facebook kryllar av incheckningar på diverse träningshak och kollegan bestämmer att fru Krycka ska ha vårruset att se fram emot. Någon vill bli smal, en annan vill bli stark och så är de som bara vill bli lite piggare och fräshare i störta allmänhet. Okej, jag är en trött typ, jag ska också bli pigg i vår!
 
Men då är ju frågan, vad kostar det att bli pigg? Vi pratade om det på jobbet där L har gett sig in i vad jag anser är ett osunt program i sundhetens namn. Det ska odlas vetsgräs och det är raw food och slow food och kranvatten är aja baja och sen var det ungefär tusen regler om när man får dricka, när man får äta, när man får träna. Eller får och får, kanske måste är mer adekvat i sammanhanget. Fyra månader är programmet på. Det är jobbigt säger L men hon känner sig faktiskt lite piggare.
 
K hon är mer inne på förändrad livsstil för alltid. Det är mycket vegetariskt och inget kaffe och långa promenader. Föralltid är ju en lång tid. Men det tar bara trettio dagar för att förändra en vana sa han på TED talks. Okej, so be it. Trettio dagar utan kaffe kan jag köra på. Och sen kanske jag är koffeinfri och en riktig fräshing.
 
Det tar mig till klockan två innan jag inser att jag glömt bort att jag inte dricker kaffe längre. På den tredje koppen. Det vittnar om att jag har en lång process framför mig. Och jag vacklar i mitt beslut. Tjugonio dagar känns plötsligt som en väldigt lång tid.
 
Juno

Kommentarer
Postat av: Mina

Så sant så sant. Däremot som många andra är ju ett nytt år helt oskrivet visst, i november är ju även december oskrivet men det känns bra att börja det NYA året med sunda värderingar så länge det inte går till överdrift. Själv skulle jag aldrig utsätta mig själv eller framför allt min omgivning för att jag skulle sluta dricka kaffe... Det luktar skilsmässa långa vägar på det. Men god mat i rätt mängder och träning några gånger i veckan och bort med ryggont och huvudvärk och bli snygg på köpet. I'm all in :)))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback