Rimma och tramsa - julklappsramsa

Dan före dopparedan och bordet svämmar över.
av rött och silver julklappsband.
I min plånbok är det ont om klöver
och av skrivna rim har jag kramp i min hand.
 
Men jag ska väl inte gnälla
Mina barn har varit snälla
 
Och faktum är att jag är nöjd och glad
för jag har hittat sånt som faktiskt vill ge bort:
Pussel till familjen och spel om en charad,
böcker till barnen och alla får gåvokort.
 
Däremot kan man undra varför jag sitter kvar här och glor?
Mitt rödvin är slut och jag känner mig trött
men jag är uppe i varv, jag har ätit för sött... (väääldigt god knäck det blev :))
Jag borde gå och sova, jag vet och jag tror:
Om bara några timmar vaknar en syster och hennes storebror.
 
God Jul, ha massor av kul!
Juno
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback