Julmys med klass 3F

Idag är det skolavslutning på Sjötorpsskolan. Då kom barnen i klass 3F på att det vore mysigt med lite julmys. Så på förekommen anledning mailade deras fröken alla föräldrar och frågade om någon ville fixa något litet fika?
 
Min erfarenhet är att det inte kommer svar på utskick i klassen. Inte inför föräldraråden. Men fika gick vi igång på. Det fullkomligen rasade in besked om kakor och gott. Underbart att det äntligen händer något. Vi for till affären och gjorde årets mest pretentiösa insats:
 
En, namnad av mamman och dekorerad av barnen, pepparkaka till var och en i klassen. Alla i varsin påse med julband. Joar var mäkta stolt när han delade ut dem och det var härligt att se honom!
 
Grundplanen var att lämna Elsa på dagis och sedan hjälpa Joar till skolan med kakor och blommor. Och sen svischa till jobbet några timmar. Men det blev som vanligt inte som man planerar. Dagispersonalen får inte ge barnen medicin. Så Elsa hängde med till skolan. Och på skolan brann det ljus. Och på skolan blev vi kvar, Elsa och jag. Här fikar vi och pysslar julkort, ser ALLA avsnitt av julkalendern på vita tavlan och bara njuter.
 
Klockan sex i morse tyckte jag inte det var toppen att sitta med mina kopplingslistor och jobba. Men nu! Det är så bra att det är gjort, nu kan vi faktiskt vara här och ha det bra idag. Jag kastar bort det dåliga samvetet och tar en kaka till!
 
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback