Half in vs All in

Eftersom vi inte ska vara hemma på julafton och sedan åka norrut mer eller mindre direkt efter så föreslog jag att vi inte har en gran i år. Det verkar bara onödigt mycket arbete och onödigt mycket barr för det lilla. Men vad vet man? Medan maken tar vecka 51 i Spanien kom jag och barnen på att det trots allt vore roligt för räven att överraska grisen och så köpte vi ändå den lillaste granen vi hittade. Grankillen prutade på den själv, så liten var den. Och nu dignar den av allt och ingenting. Fin blev den i alla fall.
 
 
Och så råkade vi få en dag över och blev det liksom andra omgången pepparkakor (varför i hela världen jag nu var tvungen att göra en så enormt stor deg att jag måste dela upp baket på typ tre - tur att jag har en liten tomtenissa som hjälper till), fyra sorters sill, julskinka och knäck. Check. Barnen har gjort julklappar och mamman har köpt julpyssel - på rea för all del. I övrigt är det underligt hur dyrt det kan bli när man egentligen är klar med de få julklappar man ska ge, för i år ska vi vääääärkligen dra ner på julklapparna. Japp!, och bara ska åka en kort sväng till Farsta och fixa det sista...
 
 

Hm. För någon som inte ska göra någon stor sak av julen så har jag nog kört på rätt bra inser jag utmattat. Men jag har INTE skickat några julkort, förlåt för det eller tur är kanske det. Undrar hur det ska bli det år jag bestämmer mig för att köra all in?
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback