Tre veckors firande har börjat

Det är svårt att hålla hemligheter för sig själv, ju mindre man är ju svårare är det. Tänker jag mig. Det var redan i maj jag bokade resa och hotell. Härom veckan först vågade jag berätta för det stora barnet, i går för det lilla. När får vi berätta för pappa? Jag tror inte jag kan hålla mig längre. Nej jag vet. Inte jag heller!
 
Och idag var det äntligen dags att berätta även för födelsedagsbarnet. Vi slog in reseboken vi köpt, om hur man bäst gör London med familjen, i en gammal trasig Bamsetidning. Barnen ritade och skrev kortet på svenska och engelska och sen sjöng vi Happy birthday, lika bra att börja träna på engelskan på en gång.
 
 
Tre veckor kvar att planera och klura. Och välja. Det blir svårt. Hur väljer man tre ynka saker av allt skoj det finns i den staden? Dubbeldäckare, fish and chips, leksaksavdelningen på Harrods... Jag har lovat London Eye, det måste vara äkta kärlek. Eller idioti möjligen, det lär vara närbesläktat.
 
Grattis i förskott älskling, eller Happy Birthday sugar pie som vi säger nu för tiden.
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback