Lite separationsångest

Som alla andra familjer rensar vi när det blir höst. Rensa kan man ju ägna sig åt i dagar, månader och år utan att bli klar. Det är dessutom en smula trist... Och svårt. För en hamstertjej som jag som inte riktigt kan skiljas från mina saker.
 
Häromdagen tittade jag på ett par billiga sandaler som jag köpte för några år sedan. "De här...", sade jag till min man, "...de här har jag inte använt på hela sommaren...". Och sen lade jag dem inte i hej-då-högen utan i spara över vinterlådan och konstaterade glatt "...men nästa sommar gör jag nog det!"
 
Då sade min man ingenting. Han liksom bara tittade lite underligt på mig - tills jag flyttade skorna till den andra högen. Så nu är det nog bäst jag fyller bilen med det jag har lagt i hej-då-högen innan jag ångrar mig. Hej då sandalerna, hej då alla sakerna var inte ledsna, det är inget personligt!
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback