En dag i skogen

Jag passar på att hänga med till dagis och skolan nu när jag har lite tid på dagarna. Idag har jag varit på utflykt med åttaåringens klass. Det är rätt så intensivt. Många ljud, intryck, namn, färger, aktiviteter...och då tänker jag att jag ändå bara hänger med på ett hörn. Jag fick en liten fin grupp om fem barn att ta hand om men det räckte för att jag skulle vara på helspänn i tre timmar. Ögonen sicksack konstant och jag rabblade namnen på mina barn och räknade deras små huvuden Gud vet hur många gånger.
 
Så nu vill jag bara säga hatten av. Hatten av för alla barnen som orkar vara aktiva och lyssna och lära och vara trevliga mot varandra en hel dag. Hatten av för alla "fröknar" som orkar vara glada, mjuka, trevliga, aktiva och lyssna på barnen en hel dag.
 
Jag kan självklart inte publicera bilder på barnen men här kommer några i övrigt berättande höstbilder från dagens utflykt till Rudan med Sjötorpsskolans årskurs 2.
 


Sedan ska det sägas - även om jag är lätt utmattad så är jag glad för det var en helt fantastisk erfarenhet och jag är tacksam över att fått äran att vara med. När Muhammed frågade om jag inte kan börja jobba i deras klass känner jag att nej, då dör jag av trötthet och mina barn får aldrig mer middag men jag gärna kommer tillbaka och är med en dag till!

Juno
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback