Bokbytarklubb

Häromdagen gjorde maken och jag en slutrensning i bokhyllan. Under de senaste åren har vi nog dumpat femton kassar böcker och likväl svämmar hyllplanen över med böcker. Varför undrar man då? För att det är billigt, för att jag inte minns vilka böcker jag redan köpt och köper dem en gång till, för att jag är en obotlig samlare.
 
Men nu har jag då alltså gjort mig av med de flesta slit-och-släng författarna. Och med det menar jag inte att det är dåliga böcker, bara att det är osannolikt att jag kommer att läsa om dem, att de inte innhar ett högre kulturellt måste eller absolut djup.
 
Så nu har vi en hyllrad med böcker som inte är lästa och som efter det sorteras in eller ut. En bok in, en bok ut. Tjoa om ni vill ha slit-och-släng-böcker för hädanefter går de ut på löpande band! Och om det är någon mer som får lite skavsår av att ligga på sina böcker men som inte kan slänga dem, tjoa igen, då kanske vi kan byta grejer med varann ;-)
 
Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback