Bad hair day, feeling blond

Den lilla bilen ska ut på försäljning. Och jag är på jobbet. Jag är mitt i någonting men så plötsligt bläddrar jag runt bland mina papper och då dyker en lapp om recon upp. Just det, mina tankar tar ett sidospår och jag slår numret på lappen. Problemet är att minnet är mer än flyktigt just den minuten vilket leder till att jag inte minns vart jag har ringt när killen på Mekonomen svarar i andra änden av luren.

Eftersom jag inte har tänkt fördigt innan måste jag vela en stund innan jag bestämmer mig för morgontid, eftermiddagstid, lunchtid? Diskreta suckar men artig "så fint, vad har du för registreringsnummer på din bil?" Going blank. Inte för mitt liv kan jag komma på en enda bokstav eller siffra från min nummerplåt. Min andra bil ja, men det hjälper ju inte för den är ju redan såld för längesen.

Hm säger blondinen som är förklädd i mörk peruk, hjälper det att jag vet vad det är för bil? Nä. Vi löser det när du kommer, kan du ditt telefonnummer (plåtskalle)? Det kan jag. Så jag är välkommen med min Jane Doe bil, och du (lilla gumman) glöm inte att ta med dig lappen med koden som du har fått. Nej, ja, tack för hjälpen, hej hej. Hemskt mycket hej.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback