Måndag...

Måndag är en irriterande mellanlandning mellan helg och arbetsvecka. Imorse ringde väckarklockan och min man klev upp ur sängen varpå jag frågade "Varför går du upp så tidigt?", jo han skulle väcka barnen. Jaha okej. Det är inte han som kliver upp tidigt, det är jag som kliver upp sent.

Då har jag tappat mitt försprång. Så istället för halv sju på jobbet kliver jag in strax före åtta. Min dator som hatar mig och gör allt för reta mig passar på att prompta för nytt lösenord och sen är det godmorgon i korridoren och klockan är halv tio och dags för dagens första möte.

Sen är det på något vis "Innan mötet"-, "Efter mötet"-, "Att göra"-, "Borde ha gjort"-listorna som skrivs och planeras och vips är det lunchdags. Och då vet man att efter lunch är det snart dags att gå hem för måndag är lillans dansdag och då kan man inte vara sena mamman, oavsett.

Jag ser redan fram emot tisdagen, dagen när jag kan beta av alla punkter som bara blev en fläck på listan idag.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback