AIDS 2012

Jag har skickat iväg min första faktura från Initiative Consulting. För att ha drivit posterutställningen på AIDS 2012 i Washington D.C.

AIDS och HIV, ämnen som berör så många människor. Närmare 24000 personer lockades till Washington i år och jämfört med min allergikongress som tar emot knappt 2000 forskarsummeringar så tar den här bjässen emot närmare 13000. Allt är stort och större än vad jag är van att arbeta med men det är inte den stora skillnaden, den stora skillnaden är det sida vid sida om forskningen handlar så mycket om social välfärd och humanitära rättigheter. Här protesteras det mot läkemedelsbolag, det demonstreras från olika länder, och talare som Hillary Clinton och Elton John pratar om sådant som vi alla kan relatera till och låta oss beröras av.

Det var slitigt förstås, jetlag och sena kvällar och en rätt rejäl dos med prestationsångest innan jag åkte. Men det var kul och det var bra. På alla sätt och vis, det gick bra, jag skötte mig och jag träffade fantastiska människor, vilken bonus i livet att få träffa fantastiska människor. Jag har kvar vänner från alla mina arbetsplatser sedan jag kom ut från McDonalds och fotografassistentsträsket. Vännerna är en stor förmån med att jobba.

Nu lämnar jag min EAACI kongress och mina abstracts bakom mig, men jag har stor lust att jobba vidare, lära känna nya människor, ta mig an nya utmaningar och jobba hårt med något annat som engagerar mig. Så, om det är någon som har behov av en projektledare eller en koordinator, ring mig!

Men först, lite bilder...

Grönland på väg dit


Välbesökt posterutställning


Protestaktion mot Gileads i kommersiella utställningen


Alla väggar i plenarhallen var täckta av "in the memory of..." lapptäcken


The house

Juno


Kommentarer
Postat av: Lizz

Wow!

2012-08-15 @ 06:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback