Stress management

Vissa dagar har bara tagit slut innan de ens har börjat. Och då var jag ändå på jobbet tidigt idag. Men ändå. Jag hann inte avsluta en enda en av de saker jag hade tänkt bli klar med. Och inte hann jag åka hem i den tid jag hade föresatt mig heller. Vilket känns lite uselt när jag vet att jag har en treåring som väntar på dagis.

Lätt stressande är det ju också. Och idiotiskt. Jag kastade mig nämligen hem och loggade på jobbdatorn. För att fixa en av de saker jag inte hade fixat på jobbet. Det går att jobba ihjäl sig om man vill. Fast det vill jag egentligen inte, tro det eller ej. Så nu tar jag mig samman och loggar av igen. Och går till bästa grannarna som tänker bjuda på mat. Den stora vinpavan tar jag också med mig.

Att bara låtsas som om det inte finns är också ett slags stresshantering. Tills imorgon när jag vaknar och inser att jag fortfarande har allting kvar på mitt skrivbord. Men tillfällig lycka är också lycka?

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback