Inspiration måste leda till förändring

Onsdag kväll och jag, maken och bästa vännen K var på inspirationsseminarium. Jana Söderberg, denna underbara person, som gjorde oss lite mer medvetna om att det är dags att ta kommandot över sina tankar, sina attityder och sina handlingar. Vi går hem och känner oss redo att lyfta blicken och överraska oss själva med fredagsmys en tisdag, redo att börja om.

Torsdag eftermiddag och jag har inte varit så jätteaktiv med att ta kommandot över mina tankar och jag har inte skrattat så det stör. Däremot har jag fått flera tillfällen att träna på min attityd, mitt förhållningssätt till saker som stirrar på mig med onda ögon. Och det mesta löser sig, stödet och lösningen kommer sällan uppifrån, men som tur är har jag många bra människor på mitt eget plan som hjälper mig.

Torsdag kväll och jag kommer hem till en storkram av sonen, blipp blipp titta jag har fått ett nintendo med hello kitty blipp blipp från dottern, blommor, middag och bubbelvin av maken som har tagit kommandot över sina tankar och bestämt sig för att ha en bra dag.

Fredag morgon och jag försöker göra som min kloka man och bestämmer mig för att det blir en bra dag idag. Idag är en ny dag. Det är aldrig försent att börja om.

Juno

Kommentarer
Postat av: Sara

Självklart måste vi träffas nästa helg! Jag åker hem på torsdagen och blir hemma till tis-ons veckan efter. Om ni vill komma förbi oss i Falun eller om jag ska ta mig upp till er får ni bestämma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback