WTF?

För fyra veckor sedan var det vinter. Typ. Och sen för tre veckor sedan blev det äntligen vår. En vecka på det och sommaren drämde till med tjugo grader och sol. Alla människor i hela landet for ut i sina trädgårdar och rensade ogräs, klippte gräsmattor och planterade. Jag likaså. Och det var nära att vi missade hela blommningen av Japanska körsbärsträd i Kungsträdgården. 1 maj tog vi oss dit, då var det sol men ganska kallt och våren var liksom över redan.

  

På riktigt var den över. Efter att ha rensat ut vinterkläder hela helgen plockade vi fram dem igen i morse. Tillsammans med alla andra svenskar. Okej, jag hade inte räknat med att sommaren skulle stanna men ändå, får det inte finnas gränser för vad Polman och hans vänner får göra mot oss bleka nordbor?

Vinter igen känns helt jävla hopplöst vill jag bara säga. Mitt behov av att bo i ett annat land är överhängande akut. Urs.




Jag vill inte ha snö på mina tulpaner!

Juno


Kommentarer
Postat av: Lizz

Fast kontrasterna har du fångat fantastiskt bra, vilka fina bilder :-)

kram

2011-05-03 @ 21:46:57
Postat av: Mina

Håller med Lizz och vill lägga till, du har i allafall tulpaner...

Postat av: Tantaugusta

Men det är så fint - du är en så duktig fotograf. Också.

2011-05-15 @ 12:58:02
Postat av: Juno

Jo, jag får vara glad för det. Jag har tulpaner och de är fina =)

2011-05-15 @ 23:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback