30576

Så många personer är anmälda till årets Tjejmil och det är fem dagar kvar. Jag var så taggad men nu har jag lite tappat sugen. Precis i tid va. Det måste vara tävlingsnerver, prestationsångest och en inbyggd förväntan om att göra mig själv besviken. Sextiofem minuter, sextio eller mindre. Vilket ska det bli på lördag?

Jag ska springa i en klunga av drygt trettiotusen andra tjejer. Ingen kommer att titta just på mig. Och med största säkerhet är det inte heller någon som blir besviken om jag springer på mer än en timme, eller ens bryr sig. Men ändå drabbas jag av lite hjärtklappning när jag tänker på det.

Jag drömde en mardröm om att jag sprang på sextiofem minuter. Hur gör eliten? Som Blixten McQueen? Jag stjäl hans mantra; jag är fart, jag är fart, jag är fart...

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback