Moment 22

Det är valvaka. Jag har aldrig varit särskilt politiskt engagerad men jag har alltid tagit ställning och röstat. Sällan basunerar jag ut vilken min politiska ställning är. Men låt oss säga så här: vi röstar inte så enhetligt min man och jag, men här är vi överens. Ingen av oss skulle någonsing lägga vår röst på Sverigedemokraterna. Nä, självklart inte, jag kommer ju för sjutton inte ens från Sverige. Egentligen. Och våra barn är ju halvkoreaner så det hade ju blivit rätt absurt om vi gick omkring med någon slags "Håll Sverige Rent" paroll.

Den senaste mätningen som min dator kan visa är att när mer än hälften av alla röster är räknade så är Sverigedemokraterna inröstade med fem komma åtta procent. Hur fan är det möjligt?

Jag blir rädd, säger jag till maken. Jag blir förbannad, svarar han. Ja. Och plötsligt handlar inte valet om vem som ska vinna längre. Det handlar inte om Moderaterna mot Socialdemokraterna som på den gamla goda tiden. Det handlar inte heller om Alliansen mot de Rödgröna. Det handlar uteslutande om att Sverigedemokraterna inte får inta vågmästarroll. Men det kommer de som det ser ut nu att få. Då ser jag hellre att Moderaterna får leka enväldiga härskare på toppen. Men så ser det inte heller ut att bli.

Den stora frågan är alltså. Vad fan kommer det att bli? Vad kommer det att bli av Sverige? Hur många idioter kan detta lilla land rymma egentligen? Jag känner för att göra som Rasmus, ta mitt lilla knyte och min familj på axeln och dra ut på luffen. Emigrera. Utvandra. Fast om jag gör det, om alla andra som idag känner precis som jag gör det, då blir ju SD ännu starkare...snacka om moment 22.

Juno

Kommentarer
Postat av: Monstertanten

Bara för att skrämma dig mera, i vårat rar område så har 4,8 röstat att de dömmer folk efter etniskt ursprung. /mamma till kvarts-afrikaner

http://wwwc.aftonbladet.se/valet2010/valgrafik/

2010-09-20 @ 09:34:26
Postat av: Juno

Ja det är verkligen skrämmande! Nu får vi börja titta misstänksamt på varandra...är det du som röstat in ett mandat till för SD?...inte?....är det DU då????



Trevligt och gemytligt det kommer att kännas...

2010-09-20 @ 10:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback