Sagan om dampungarna och griniga käringen

Pendeltåget på väg hem från jobbet. Jag och många andra. Jag och många andra samt tre tonårstjejer. Jag och många andra samt tre skräniga tonårstjejer...

Tjejerna sitter och flamsar och flabbar och säger ljudkombinationer snabbt så att det låter som diverse könsord. Jag känner mig gammal när jag funderar på om det var så illa det var för tjugofem år sedan. Jo, högljudda och flamsiga men inte könsordiga, det rodnade jag för redan som tonåring.

Kan de inte ge sig? När reportoaren av könsord tagit slut övergår tjejerna helt sonika till att göra enstaviga ljud. Typ ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ i lätt varierande tonlägen. Nu känner jag mig verkligen gammal när jag börjar fundera på om de är fem år, eller kanske noll. Min tvååriga dotter pratar bättre än de här tjejerna gör.

Men för fan. Stanna tåget, jag vill hoppa av! Vad är det för dampungar jag har hamnat bredvid? Och hur gick det här till egentligen, när blev jag en sån grinig käring?

Juno

Kommentarer
Postat av: Monstertanten

Undrade först vad dam-pungar är, innan jag insåg att du menade damp-ungar....

2010-09-09 @ 08:33:58
Postat av: Juno

he he, en dag växer väl damp-ungarna upp till tjusiga små dam-pungar =)



fasa för när våra tre minimonster sitter och är störiga på pendeln...

2010-09-09 @ 09:00:25
Postat av: Monstertanten

Inte skulle väl de göra något sådant!!

De kommer ha fullt upp med att köra omkring och störa folk på sina moppar.

2010-09-09 @ 14:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback