Teknikens under

Det hände något underligt idag. Jag ringer en mobil från min kontorstelefon. Personen som tar emot signalen kan inte svara just då men skickar istället ett sms - uppenbarligen till numret på displayen. Varpå det tickar till i min kontorstelefon och så vitt jag och kollegan bredvid mig kan bedöma, så öppnar den en lina av sig självt.

Jag kastar mig följdaktligen på högtalarknappen och vi hör en röst säga något i stil med "din telefon har tagit emot ett textmeddelande som lyder: är på föräldramöte ringer sen punkt punkt". Fasen vad skumt. Jag har aldrig varit med om att det går att skicka ett sms till en stationär telefon och få meddelandet uppläst.

Teknikens under.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback