Årets julklapp

Årets julklapp lär vara en espressomaskin. Fast teknikhandeln vill gärna få det till surfplattan är årets julklapp. Maken är helt inne på att den kaffemaskin han själv fick när han fyllde fyrtio är redo att bytas ut. Är det typiskt manligt att tråna efter en hetare och dyrare kaffebryggare? Personligen tror det beror på att jag får finare crema på mina espressos...och jag funderar på om jag verkligen ska köpa honom en ny i julkapp bara för det?

Plötsligt en dag kommer jag hem från jobbet och hittar något jag inte känner igen inklämd i ett hörn i köket. Jämfört med det som stod i det samma hörn på morgonen samma dag så är detta väsentligt mycket större, blankare och det har många fler knappar. Det är med största säkerhet enklare att göra snygga kaffe med crema i den här maskinen och den är med all säkerhet rejält mycket dyrare än den som just blivit ratad.



Efter ett par provkaffe kan konstateras att maskinskrället får finare crema än jag, varje gång dessutom. Verkligt irriterande mem väldigt gott så jag står ut. Eventuellt ska jag inte klaga över att slippa den här kostnaden från min julklappsbudget heller, men nu har jag ett annat problem. Vad ska jag nu ge maken i julkapp? En iPad låter inte så vansinnigt mycket billigare.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback