Men det kan ligga en döing här!

Stod och stirrade på kartan som visar "här är du" och sedan var avdelning åtta ligger. Okej i ett annat hus. Då ska vi se, jag ska åt höger och sen upp till femman. Problemet var bara att det inte gick att gå åt höger så jag irrade runt och fram och tillbaka en stund innan jag ljudligt svor över den usla skyltningen. Tillslut kom en person i vit rock och förklarade att man får ta hissen ner först och sen kan man gå höger.

Kulvertar. Gångar under sjukhuset. Jag vände i hissdörren och åkte upp igen. Men sen bestämde jag mig för att agera vuxet och gå genom gångarna. Hur farligt kan det vara? Det är tänt i taket och målat i glada färger på väggarna, jättetrevligt ju. Tar hissen ner igen och springer som en galen genom gångarna innan jag moget kastar mig förbi två personer och in i nästa hiss.

Flinar lite fånigt och flämtar något om döingar som kan ligga under gatorna medan de bara tittar konstigt på mig. Herregud, ska man aldrig växa upp?

Juno


Kommentarer
Postat av: L

Var är du? Vad gör du?

2010-01-07 @ 12:57:21
Postat av: Anonym

hälsar på pappa som ligger inne med magkatarr. typ.

2010-01-08 @ 22:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback