Det är roligt med snö, det är roligt med snö, det är...

Ingen kan ha missat att det har snöat igen. Hela kvällen och hela natten har det snöat. Jag tänkte åka tidigt till jobbet så jag ställde klockan på fem, inräknat lite snöskottningstid. Fyra vaknade lillan och pep. Eftersom man inte får lyfta upp den lilla skitungen och gosa ner henne i sin egen säng så sitter jag lydigt på golvet i hennes rum tills hon har somnat om. Då är jag vaken. Så då gör det vilken normal person som helst skulle göra.

Jag tar på mig skidbyxorna och pulsar ut för att skotta snö. Återigen förbannar jag den fina uppfarten för många bilar. Trekvart tar det att skotta fram bilar, uppfart och brevlåda. Klockan fem äter jag frukost. Det känns helt jävla rubbat. Jag vet att man ska vara glad över att det är vit vinter för det är så roligt för barnen med snö. Men fan. Jag vill inte mer.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback