Dagens hjälte

Snö snö snö till galenskapens dagar. I morse var jag inte ute och skottade snö vid fyratiden och därför var det bara med nöd och näppe jag lyckades backa ut min lilla vinröda från uppfarten och sladda ner den till stationen. Och sen har det ju snöat ännu mer hela dagen, hurra för det.

         

Tänka sig att all snö som föll ner från himlen idag landade just framför mitt hus. På min uppfart, så att jag vid halv fem inte kunde ta mig in på uppfarten, inte ens fram till den faktiskt. Inte ens med nöd och näppe. Så jag fick parkera den lilla vinröda på den nu för tiden minimala vändzonen och hoppas på att kunna skotta mig fram när barnen har somnat.



Men då plötsligt dyker en hjälte upp. Inte Batman eller Superman utan min granne P med sin snöslunga. På min uppfart. Tack snälla, du är min hjälte!

Juno


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka honom längre ner på gatan! Genast!

2010-02-10 @ 09:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback