En lugn och skön semestervecka

Jag har semester. Fast eftersom jag var sjuk förra veckan har jag lite dåligt samvete mot jobbet. Så igår var sonen och jag på jobbet några timmar på förmiddagen och sen drog vi på IKEA. Och överlevde. Idag var det nästan favorit i repris, fast jag jobbade hemma. Men sen handlade vi allt vi hade glömt eller planerat om sedan igår, på IKEA. Och överlevde.

Det är inte semester. Det är en bedrift. IKEA är bra på så många sätt men jag blir precis utmattad efter tio minuter där inne. Vilken tur att vi blev bjudna på middag hos M efteråt. Tyvärr kom hon med den brillianta idéen att vi skulle ta äpplena som låg i en kasse på hennes trappa, blanda dem med äpplena som låg i en kasse på min trappa och göra äppelmos tillsammans istället för var för sig. En jäkla massa äpplen vill jag bara säga.

Men nu känns det ju fantastiskt när det är klart. Årets IKEA besök är avklarade i ett svep. Äpplena är färdigskalade, kokade och förvandlade till gott äppelmos. Barnen sover, maken är på stan. Huset är tyst och lugnt och det är en dag kvar av semestern. Nu är jag taggad för att skruva IKEAhylla. Eller är jag bara skruvad?

Juno

PS. Retorisk fråga, kräver inget svar.

Kommentarer
Postat av: Monstertanten

Det där kan jag bara inte låte bli att kommentera! Du är skruvad, men på ett helt underbart sätt, jag är så glad att jag har förmånen att känna dig. Kram M

2010-08-25 @ 07:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback