Det är vinter...

...mellan klockan sex och åtta på morgonen ungefär. Skrapa rutan på bilen, sätta på mössa och vantar på väg till jobbet och - tjoho! - åka på dojjorna nerför bron mot Karlbergs slott. Detta under barnsliga förtjusta pip och skratt och med tungan ute. Gubbarna och tanterna som jag åkte om måste trott att jag hade downs eller något annat fel som gjorde att jag betedde mig som en femåring ungefär. Skit i det. Jag blev i alla fall glad.

Och sen med en helt ledig eftermiddag framför mig sitter jag ute i solen och äter lunch och läser min halvkassa bok. Det gör ingenting att den är kass, det är härligt ändå. Hösten är bäst! Och dessutom är det fredag, det gör inte så ont det heller.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback