Simply the best

First there was nothing...jag var precis sämst. I alla såna här koreograferade träningsprogram så börjar man med det lättaste först. Jag fattade inte hur jag skulle börja överhuvudtaget. Jag gick åt fel håll på min step-bräda och jag kunde väl skratta lite åt det dråpliga i det hela.

Sen tog det två gånger till innan jag fattade vicket i början. Då hade jag lite lättare att hålla mig för skratt, nu satte tjurigheten in och dessvärre även surigheten. Men fan, skam den som ger sig. Jag lämnade det trygga hörnet och ställde min bräda mitt emot instruktören. Jag fick till starten, jag fick till en grej i mitten och så bara, hon é grejen, hon é värsta grymma tjejen....

Plötsligt längtar jag till torsdag. Min man är strängeligen förbjuden att gå ut och dricka öl och ha trevligt en torsdag. Den blev lite helig. Jag måste klara det här innan Therese byter program. Tjurig okej, men också glad. Den här främmande människan mitt emot mig gör mig glad.

Och idag. Äntligen. Tramp tramp tramp. Högerfoten upp på brädan, en två tre fyra, vrid, fem sex snurr och sju upp på brädan och tillbaka. Va? Det gick. Jag gjorde hela programmet. Jag är bäst. I bilen på vägen hem spelar radion Tina Turner och det är helt klockrent, You're simply the best...

Juno

Kommentarer
Postat av: Monster-tanten

Raring, du är helt knäpp, men jag gillar dig ändå.

2009-03-06 @ 07:32:15
Postat av: Mina

Hurra vad du är bra!!!

Postat av: Tantaugusta

:) Grattis! Just det där har jag aldrig klarat... Tycker trampa runt pedaler är tillräckligt.

2009-03-06 @ 19:31:47
Postat av: Juno

=D på er!

2009-03-06 @ 21:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback