Matorgie

Jag är så mätt så  jag nästan storknar. Magen står ut som en bulle och jag ser sorgligt gravid ut igen. Men det är jag inte. Vi har ätit så god mat här så det är inte klokt. Varje frukost och varje lunch har jag ätit brieost. Bara för att jag kan. I vårt mötesrum har det varit proppfullt med frukt och varm choklad som man doppa sin lilla frukt i. Och kaffet är ljuvligt. En espressobryggare med färska bönor har gått varm hela dagarna.

I lunchbufféerna har jag pillat fram sushibitar, lämnat in godsaker för en specialtillverkad wok och frossat i olika chokladmousse och jordgubbskakor. Det är helt sjukt. Jag tror jag har gått upp fem kilo på tre dagar. Och inte att förglömma, första dagen klämde jag dessutom i mig en halv burk med tapenade...

Nu får jag inte äta något mer på hela helgen för då kommer jag se ut som Barbamama igen.

Juno

Kommentarer
Postat av: Jenny, som har gett upp och svullar både det ena och det andra

Äh, man ska njuta av livet. Och dessutom klagar du i onödan, det är bara att ta några steg ner för gatan så ska du få se något som verkligen kan benämnas ENORM Barbamamma av sällan skådat slag...



Trevlig lördagskväll!

2009-02-14 @ 20:14:38
Postat av: Juno

Owh Jenny, dig är jag INTE avis på. Sista dagarna är ju hemska. Nu är jag hemma igen så nu kan jag komma och passa storasyster när du åker till BB. Kör nu =)

2009-02-15 @ 19:59:39
Postat av: Mina

Låter helt underbart med matorgie :P

Är väldigt nyfiken på den specialtillverkade woken och godsakerna :-)

Postat av: Tantaugusta

Det var en väldans tur att man jobbar på kommunal skola. Inget extra gott där inte! Lustigt nog är man lite barba i alla fall.

2009-02-16 @ 19:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback