Endast femtio spänn för en snödriva

Varje år när jag börjar länga efter våren så kommer alltid vintern. Det slår ju aldrig fel. Nu har vi haft några dagar där det varit solsken och barmark. Kallt i och för sig men ändå, kombinationen av de första två ger hopp. Och så bara. Det snöar ett helt dygn, det är grått och trist och blåsigt och jag vill inte ha mer vinter nu! Jag surar.

I morse vid halv åtta drog jag på mig snöstövlar, vantar, mössa och gav mig ut på uppfarten med min borste och mina spadar. Eller skyfflar eller vad nu heter när det är snö ska förflyttas. Och just som jag gnäller som bäst över att behöva skotta snö igen så prasslar det till vid min spade.

Nämen, det är ju Pers femtiolapp som jag knyckte häromdagen och sedan försnillade direkt utan att ens hinna ha roligt för den. I snön! Nu blev jag glad igen för nu har jag för första gången fått lite lön för mitt snöskotteri. Någon annan som vill ha skottat? Femtio kronor för tjugo minuter, ett kap.

Juno

Kommentarer
Postat av: P

Jag lade ju ut den för att öka motivationen för snöskottning :-)

2009-02-26 @ 10:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback