Fästingfest

Jag är ovan vid fästingar. Och jag har egentlighen aldrig tyckt att de är så läbbiga, förmodligen för att jag så sällan får chansen att spana in dem. Det är lite underligt för det sägs att de som får myggbet också får fästingbett, men nej. Kanske tre eller något i hela mitt liv.

Så när vännerna drog på sig stövlar och långbyxor för gårdagens blåbärsplockning var jag helt nonchalant och trippade ut i naturen i mina sandaler och shorts. Bara för att komma tillbaka med åtta mikroskopiskt små fästingar över hela mig. En nionde rotade jag precis fram till min stora fasa. De är äckliga. Man kan verkligen undra vad de har för viktig funktion i näringskedjan.

Juno

Kommentarer
Postat av: Cissi

Oj jag skulle nästan ha panik över 9 fästingar! En är okej, men 9, nää!



Hehe, det tycker jag att du ska göra. Det är mycket roligare att ta porträtt nu! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback