Ledighet är ångestframkallande

Det händer viktiga saker i världen. Det är Kina och Tibet, det är OS, det är valår i USA, det är växthuseffekt och miljöförstöring och torskarna håller på att dö ut (en och annan torsk kan vi för all del klara oss utan). I DN läser jag om allas vår Maud som tycker att höginkomsttagare inte ska ha rätt till barnbidrag. Alla som tjänar tjugotusen i månaden är höginkomsttagare. Och det är väl dags att ta ställning till var jag står i alla de här frågorna, det är bara det att det är så j-o-b-b-i-g-t.

För det är så jäkla mycket som det ska tas ställning till. Jag har alltid lidit av beslutsångest, även i de små frågorna. Som att bestämma mig för om jag ska lyssna på hårdrock eller Carola, kavaj och högklackat till jobbet eller den bohemiska stilen, upprättstående eller lutande handstil. Om en månad måste jag också ta ställning till om jag ska rösta för eller mot en delning av Huddinge kommun. Och då måste jag läsa på. Fast vad är inte riktigt klart för mig. Statistik på tidigare delningar kanske, vilken kommunpolitiker säger vad kanske...mer grävjobb och mer tankeverksamhet. Uschianmej.

På jobbet har vi avtal med Max Mathissen som kommer med förslag på hur pensioner, fonder och andra småpengar som ligger och slaskar kan placeras för en god avkastning. Okej, här borde ju intresset vakna lite, det är mina pengar vi pratar om, ju närmre dig själv det händer desto mer orkar vi engagera oss har jag läst. Tyvärr så visade jag lite papper från rådgivaren för min kloka och mer rationellt tänkande make. Så nu har det resulterat i att jag måste jag sätta mig in i vad det finns för alternativa placeringar. Det var väl just det här jag hade tänkt undkomma - att behöva leta information, tänka och ta ställning själv.

Alternativet är att åka till IKEA och det är exakt lika ångestframkallande. Jag vill kanske inte vara ledig och ha så här mycket tid att tänka på viktiga frågor, jag vill åka till jobbet och uppdatera en kongresswebb istället.

Juno

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din toka. Inte behöver man ta ställning hit och dit, dra lott eller låt Joar bestämma. Vad gäller IKEA följer jag MER än gärna med och tar ställning till precis allt där. =)

2008-03-26 @ 20:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback