Ett lidande att gå på Lidl

Det har öppnat ett Lidl i Farsta Centrum. Jag tror aldrig jag varit inne på en Lidlbutik förut, men nu när jag ska försöka vara ekonomisk tänkte jag att "okej, en titt kan jag ju alltid ta mig". Och det är ungefär det jag stod ut med. Det började med att de inte hade den sortens bröd jag var sugen på, men visst, det kan jag leva med. Alla affärer kan ju inte ha tunnbröd tänker jag vänligt.

Fast på frukt och grönt var det riktigt läbbigt. En gurka - ja, en paprika - nej, den är ju helt skrynklig, en körsbärstomat - neeeej, den är rutten och det växer skägg på den och den dreglar. ÖRK! Och när jag kom till kyldisken där de inte hade en enda ekologisk mjölk eller yoghurt lämnade jag helt sonika min korg med tre varor i och gick ut igen.

Lidl i Farsta Centrum alltså ingenting jag rekommenderar. Hellre fattig än magsjuk.

Det ligger som tur är ett ICA bredvid så jag slank in där istället. Där fanns det tunnbröd, ekologisk yoghurt, normalfräscha grönsaker och vet ni vad mer? Ost. Sån där ost som jag inte får äta. Men jag är optimist, i helgen tror jag ungen ploppar ut och då är min ost som jag köpt idag helt perfekt till i början av nästa vecka.



Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback