Ett regnigt Lissabon

Igår sken solen över Lissabon. Vi hade ett späckat schema med föreläsningar och workshops från åtta.trettio till arton.femton. Så fort vi hade en liten paus sprang vi ut och vände upp våra ansikten mot solen.

Idag faller regnet över Lissabon. Vi har haft ett drygt tretimmarspass med sightseeing till fots under paraplyer, det vill säga de som inte har blåst sönder, och till synes omöjliga fotograferingsuppdrag. Kondisen är inte vad den borde vara och ryggen värker.

Ikväll är det en stor fest med glitter och intern glamour. Jag har rånat K på klänningar för att kunna vara lite fin för en gångs skull men just nu känner jag mig som en dränkt katt. Och dränkta katter ska inte gå på galamiddag, de ska ligga nedbäddade i en skön hotellsäng och läsa en god bok och smaska på praliner. Eller åka hem till sin familj.

Jag är så trött, jag vill inte vara här.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback