Det var tjugoåtta år sedan

Sitter hemma och jobbar. Har tagit med mig lite oinspirerande klippa-och-klistra saker att dona med. Och eftersom jag inte behöver tänka så vansinnigt mycket har jag teven på. Jag ser och hör i ena ögonvrån Himalya flimra förbi, sen någon såpa och så plötsligt är det en ung och överkäck kille som hojtar att man ska ringa till honom för att vinna pengar och han är så enerverande att jag inte ens kan koncentrera mig på mitt enkla ctrl+c och ctrl+v.

Ut i vardagsrummet och sappar fram en kanal som jag aldrig tror jag har tittat på förut. TV4 Film och där visar de en nostalgitripp som heter duga; Gyllene Tider - Parkliv. Men herregud, titta på killarna. Allihop som små flickänglar, ljusa lockar klippta i någon sorts rundklippt frisyr - jag undrade just varför alla hade rundklippt men nu minns jag, vi ville se ut som Gyllene Tider idolerna. Jag såg inte klok ut och nu ser jag att det gjorde inte de heller. Garv.

Woah, mitt nioåringa unga flickhjärta smälte av de här unga killarna som började lira ihop av en slump mer eller mindre, vissa av dem osäkra på om de alls kunde spela (och det kan man ju diskutera), och förutom mitt så lyckades de fånga alla flickhjärtan i hela Sverige. Jag minns att jag rodnade när de spelade Flickorna på TV2, det var något med den frustande tjuren som färgade mina kinder röda. Och så var det ju Anders Herrlin, världens sötaste basist.

Det är verkligen ett ålderstecken, fastna i gamla minnen om killar med rundklippt hår. Underbart! Plötsligt blev det mysigt att sitta här med excel och traggla. "tar cykeln ner till city när bussen slutat gå..."

Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis på födelsedagen. :)

2008-01-24 @ 19:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback