Det är temmeldax

Jag älskar semlor. Eller gör jag egentligen det?  Semlor består av en bullbit, mandemassa och grädde. Jag tycker inte om mandelmassa så värst mycket och inte grädde heller. Men om man tar bort sjuttio procent av mandemassan och grädden så blir det en vansinnigt god liten bulle.

Ja ja, i vilket fall som helst så längtar jag varje år efter semlor och i år är inget undantag. Oftast springer jag och köper en semla på närmsta fik så fort jag får syn på den. I år är dock ett undantag. I år har jag bakat helt egna semlor! Med alldeles för mycket mandelmassa för att vara riktigt god, men vad gör det - de såg fina ut och jag känner mig lite stolt. Jag tror fan de skulle duga till Ture Sventon.

image38

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback