Luxury Spa - det är lyxigt

En body scrub med kamomill och en ansiktsbehandling med mask och rosvatten. Jag och T bestämde oss för att unna oss en lyxdag med Spa och lunch inne i gamla stan. Vi hamnade på Luxury Spa som ligger i anslutning till Reisen hotel.

Och det är lyxigt. Att bara få ligga på en bänk i 40 minuter och bli ompysslad. Sen kommer man ut len och rödflammig, äter ett äpple, bastar lite och tar en promenad längs Österlånggatan på jakt efter mat. Så fördriver jag utan problem en halv dag inne i stan och nu sitter jag hemma i mörkret och känner mig lagom avslappnad medan jag väntar på att man och barn ska vakna ur sin eftermiddagslur.

Gud, tänker jag, varför gör jag inte sån't här lite oftare? Sen tittar jag ner i plånboken och kommer på varför. Det kostar mycket pengar. Men en gång om året, när det är slaskigt och mörkt och man är som tröttast. Jo, då är det värt varenda krona!

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback