Hellre brun och fet än blek och fet

Jag har blivit lite fetare än sist. Nu står jag här och provar vilka kläder som jag kan ha med till Thailand och inget passar. På något vis är det rätt okej att vara lite småfet på vintern för då kan man gömma sig i stora kläder och sjalar men på sommaren syns varenda valk genom de tunna sommarkläderna. Och i Thailand är det sommar nu.

Men okej, jag ska inte klaga. Medan jag jobbar kommer jag inte ha tid att oja mig över en valk hit eller dit och sen när det är äntligen är dags för tre veckors strand så, vem kommer då att bry sig? Kanske jag lite grann men antagligen inte min man som kommer ligga och svälla bredvid mig och inte min son för han tycker det är skoj att leka hela havet stormar med min mage.

Och som min kloka syster sa en gång: Hellre brun och fet än blek och fet.

Juno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback