Som sommar

Solen skiner och det måste vara närmare femton grader varmt. Hur gick det till egentligen? Det var bara härom dagen som jag huttrade i kylan och typ igår som jag vadade fram i slasket. Och idag skiner solen in på kontoret. Vi klagar genast över hur varmt det är och hur den dumma solen blänker i våra skärmar.

Men innerst inne vill ingen klaga, vi är så lyckliga över den första solen. Oftast upplever jag bara lunchrasten som ett stressande moment. Jag stuvar in mina matlådor i micron och slafsar i mig på en kvart. Jaha, sen då? Idag ska jag ska ta min matlåda och gå ner på gården med min vansinnigt roliga bok (Hillevi Wahls Tjocka tanter rockar fett) och sätta mig i solen en stund. Årets första uteservering. Via micron förstås.

Juno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback