Det är dags för en OP snart

När jag klippte gräset höll jag på att köra på en mördarsnigel. Höll på får jag säga, för jag tog en liten liten omväg runt den. Det kan ju verka lite ologiskt eftersom den lilla rackaren är ett otyg i alla trädgårdar, slemmar sig, vägras ätas av andra djur (utom den där galna kocken som gjorde toast på dem), föder fyrahundra ungar och följdaktligen finns i överflöd.

Men så är det, jag kan inte förmå mig att köra över den, eller kliva på den, eller klippa sönder den, eller ens ta i den. Det sistnämnda är synd för idag sade en kollega att de är fina som kräftbete. Plocka alla sniglar och ta sin snigelhink och gå på nattligt kräftfiske. Mmmmm. Kräftor, det bästa som man kan äta. Koka, vrida av nacken, krossa kroppsdelar och sätta läpparna mot alla håriga spindellika benen för att slurpa saft.

Hur, hur kan jag inte köra över en liten slempropp i gräsmattan när jag utan problem kan gräva i hjärnan på vad som är vattenvärldens motsvarighet till gråsuggan?

Jag vet inte. Jag har kanske en felande kromosom. Eller så får jag börja snapsa när jag ska klippa gräset.

Juno


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja. Varför kan man kallblodigt trä en daggmask på kroken (nästan) men böla när man trampar sönder en snigel med hus.

2007-08-01 @ 09:06:50
Postat av: Anonym

Hej du,
kom ner till södra sverige och du kan inte göra mycket utan att trampa på dem, mördarsniglarna. jag hade utrotningsläger på vårt sommarställe och roade mig med att köra över med trimmern men insåg risken med slem kastas tillbaka ... hoppas du har haft en bra sommar vi blev dränkta där på baksidan västkusten /Anna

2007-08-02 @ 11:40:13
Postat av: Juno

Men usch Anna,
Bara tanken på mördarsnigelslem i ansiktet får mig att vilja grina. Ska jag skicka ner ett skyddsvisir?

2007-08-03 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback