I guess I could live tomorrow

But I know I live today. I guess we could live tomorrow. But I don't think we should wait. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Vi är dåliga på att leva i nuet. Om det inte var bättre förr så väntar vi på bättre tider. Jag funderade på att köpa ett par rejält varma vinterskor. Men eftersom det inte var någon snö den dagen så gjorde jag inte det. Sen kom snön och jag stod ute och frös i mina ickeskor.

Men så en dag hände något som jag inte hade räknat med. Det fick mig att börja fundera. Och funderingarna fick mig att fatta beslut. Så nu har jag beslutat att avsluta mina studier. Jag antar att studierna efter två år ska ge mig möjligheter till ett bra, spännande och roligt arbete i min bransch. Men jag vet att studielånet inte räcker till att leva på idag. Och det är väl idag jag lever, så varför vänta på framtiden?

Och så fort beslutet väl var fattat tar jag tag i saker på ett nytt sätt. Tur, goda vänner och ett CV resulterade i ett arbete som startar redan nästa vecka. Det är inte helt inom min bransch men det är definitivt inte utanför den heller. Det känns bra, spännade och roligt. Det händer idag. Jag lever idag. Och så har jag köpt ett par fula men varma vinterskor.

Juno

Kommentarer
Postat av: Johanna Etzén

Jag kommer att följa din bok här på bloggen, du lyckas verkligen få mig förväntansfull inför kommande kapitel! Lycka till med jobbet och allt annat också förstås. Du kommer att lämna ett konstigt tomrum efter dig på skolan. Jag kommer att sakna dina synvinklar. Kram Johanna

Postat av: Linn

Jag kommer att sakna dig!

2007-01-30 @ 11:32:42
URL: http://linseylinseys.blogspot.com
Postat av: Blue

Grattis till en ny fas i livet.

2007-02-05 @ 01:37:59
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback