Hanky Panky à la Ursula Martinez

Jag är stum. Av förvåning och av beundran. Och kanske en anings, anings generad också. Jag har just bevittnat en fyraminuters film med en kvinnlig magiker. Tonen i showen är härligt kaxig, hon vågar vara rolig, duktig och spela på sin kvinnlighet. 

Visste ni att det finns en kvinna som heter Ursula Martinez? Jag hade aldrig hört talas om namnet. Men. Om man googlar på hennes namn får man över en miljon träffar. Hon har en egen webbsida och hon finns med i wikipedia. På sin egen webb beskriver hon sig så här:

"She sets fire to her tits, interrogates her parents /../ blurs fiction with reality /../ gives births to penises /../"

I den film som jag ramlade över trollar hon lite grann. Har ni inte alltid undrat vart alla magikers små röda scarves egentligen tar vägen? Ursula Martinez ger er svaret.



Juno


Kommentarer
Postat av: Blue

Har lagt upp filmen på min egen blogg.... har givetvis länkat tillbaka hit där jag hittade den.

Jag trodde jag skulle döööö, men underhållande var det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback