Åttio laglydiga mil

Vi har varit i Sandsjö. För er som inte vet är det vårt fritidshus i norra norra Dalarna, näst intill Hälsingland men ändå inte. Folket i Sandsjö och grannbyn Hamra har Hälsingebocken hängandes på väggen. Som för att markera att det borde ha varit Hälsingland. Så nära ligger det. Åk mot något skidfjäll, kör in i Orsa Finnmark. Några mil norr om Pilkalampinoppi och Noppikoski ligger vårt hus. Det ligger ganska precis fyrtio mil från Länna. Tur och retur blir det åttio mil.

Så. Jag som inte grejar dagis tur och retur utan att slita på gasen. Hur svårt är det inte för mig att greja Sandsjö tur och retur? Jättelätt faktiskt. Jag har kommit på knepet. Per kör.

Juno

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är skönt att ha dig hemma igen. Vi ses på torsdag, om du nu lyckas trampa gasen åt rätt håll. :)

Postat av: Lizz

Du är duktig på att skriva. Nu när jag 'bloggar' själv ser jag hur svårt det är att få ner mycket på lite, eller beskriva nåt som verkligen är viktigt med korta meningar.

Jag roar mig i alla fall med att titta in emellanåt och se hur du har det :-)

Massor av kramar - var rädd om dig

2007-01-03 @ 10:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback