Nu blev jag visst sugen på lite pizza

Du är vad du äter. På TV3 visas vecka efter vecka en serie om människor som äter fel sorts mat, som äter på tok för mycket av den felaktiga maten och som rör sig alldeles för lite. De flesta av landets invånare känner säkert igen sig lite grann. Jag gör, jag tänker med ett styng av dåligt samvete på förra veckans påse med ostkrokar.

Så för att bevisa för mig själv att jag är duktig, eller för det trista faktum att det faktiskt inte finns något godis i skåpet, tar jag en apelsin. Och när programmet är slut så klappar jag händerna åt tjejerna som på åtta veckor tappat lika många kilo och lika många centimeter runt magen var.

På något märkligt vis känner jag nu att det är jag som varit duktig. Som mentalt preparerat mig för lite hårdkörning på cykeln, det hade jag ju ändå tänkt så fort jag blir frisk, och en levande kost på bara groddar och linser och morötter som inte tillagats i en temperatur över fyrtiofem grader. Hepp hepp, nu är det bara att köra.

Fast jag har aldrig varit bra på det där med att genomföra ett långt program. Och bara späka mig. Jag är rätt bra på peppingdelen, men när det väl gäller drabbas jag alltid av rotfruktsallergi. Och just idag varade det inte längre än några minuter för sen kom första reklaminslaget om någon slags pizzabullar. Så nu blev jag sugen på mer än en apelsin, jag letar febrilt i skåpen efter något med fett. Och inga jäkla omega 3 fetter utan riktiga fetter tack. Men kanske nästa vecka. Ja då blir det nog av.

Juno

Kommentarer
Postat av: Jo Etzén

De är faktist både goda och praktiska, de där pizzabullarna. Sen finns de i någon pizzarulle-variant också. När man bara är sådär lite sugen. Har du förresten sett den amerikanska varianten av Du är vad du äter? När de lägger upp allt på bordet, som en familj konsumerar under en vecka? Det är ju ingen havregrynsgröt direkt, fungerar nästan som skräckpropaganda. Vill helst inte äta en pommes frites, eller dricka en läsk någonsin när man ser det. När man ser det - betonas. Det brukar inte dröja så mycket längre än efter man har stängt av TV:n :) Kram jo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback